A legtöbb honlap tulajdonosa elkeseredve látja, miután elindult cége legújabb büszkesége, hogy azt bizony kevesen látogatják. Néhányan eljutnak odáig hogy felfogadnak egy hozzáértő keresőoptimalizáló szakembert, aki el is végzi a dolgát: látogatókat varázsol az oldalra.
Azonban a látogatók száma még kevés. Ugyanis, ha honlapunk tartalma nem megfelelő, nem támogatja eléggé termékünk, szolgáltatásunk értékesítését, akkor lehet bármennyire is nagyszerű, nem fog pénzt termelni számunkra. Erre lehet nagyszerű orvosság a marketing szövegírás.
Marketing szemléletű szövegírással végigvezethetjük a látogatót a vásárlóvá válás folyamatain. Először érdeklődőt faragunk belőle, különböző eszközökkel rávesszük, hogy jöjjön vissza máskor is oldalunkra. Ezután különböző bizalomépítő marketing szövegekkel felépítjük az útját a vásárlóvá váláshoz.
Sok hiedelemmel ellentétben egy honlap jól megírt marketing szövege nem egyenlő a reklámszövegekkel, nem tukmálós “eladniakarok” szövegek. Inkább a bizalomépítés és az érdeklődés felkeltésének művészetére épít: azaz egy idő után a látogató érzi úgy, hogy milyen jó lehetőségre akadt. Nem azzal a rossz szájízzel lesz tele, hogy őrá bizony itt rásóztak valamit manipulációval, amire nincs is szüksége.
Jó marketing szöveg csak jó termékhez készíthető, de sok olyan jó termék van a piacon, amely gyengén van marketingezve.